Selamat Datang Ke Blog Saya

Assalamualaikum..Pertama sekali saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pembaca yang telah baca blog saya. Sesiapa yang hendak belajar melukis layarilah blog saya. Blog saya ini menerangkan tentang lakaran,lukisan dan sebagainya. Lakaran ini akan digunakan oleh pelukis-pelukis di sekeliling kita ini. Sekian Terima Kasih.

Tuesday, March 16, 2010

Cara Melukis

Hendak belajar melukis kita mestilah menyediakan pensil, pen, berus, kala kayu, kala air dan sebagainya. Untuk membuat lakaran kita mestilah menggunakan pensil HB kerana kalau salah boleh padam dengan bersih. Lakaran mesti ada pada diri pelukis dan pelukis wajib tahu yang lakaran ini penting dalam hidupnya. Pelukis janganlah berputus asa dengan apa yang mereka buat. Pelukis hendak mengikut disiplin seperti masa anda melukis anda hendaklah melakar dulu sebelum melukis. Antara langkah-langkah melukis muka :



Langkah 1 : Lakar bentuk muka dan buat garisan tegak dan melintang dalam muka yang anda lukis itu.

Langkah 2 : Membuat bentuk mata, hidung dan mulut dalam pada bentuk muka.

Langkah 3 : Menambah rambut, biji mata, dan sebagainya.


Langkah akhir : Akan menjadi muka orang yang dilukis.

No comments:

Post a Comment